У своїй роботі у 2-5 класах велику увагу приділяю ігровим моментам, бо саме ігри сприяють мимовільному засвоєнню лексичних одиниць та граматичних структур, поглибленню набутих знань та використання їх в усному та писемному мовленні.
Хочу запропонувати різноманітні граматичні ігри для групової роботи. Ними можна користуватись на різних етапах уроку: для пояснення нового матеріалу, закріплення навчальних досягнень та повторення вивченого.
«Опиши свою групу»
Гру варто проводити під час вивчення Present Indefinite. Об'єдную учнів у групи по 5-6 гравців. Кожен учасник упродовж визначеного часу повинен описати дії, які він виконує щодня, у неділю, лише влітку. У групах учні читають речення вголос, викреслюють ті, що повторюються. Представники груп розповідають про свою групу.
Гру варто проводити під час вивчення Present Indefinite. Об'єдную учнів у групи по 5-6 гравців. Кожен учасник упродовж визначеного часу повинен описати дії, які він виконує щодня, у неділю, лише влітку. У групах учні читають речення вголос, викреслюють ті, що повторюються. Представники груп розповідають про свою групу.
Наприклад:
Vira never watches TV. She plays the guitar every day. .
Dmytryk goes to the swimming pool on Sundays.
«Пророк»
Гру доцільно проводити для вивчення майбутнього часу. Об'єдную учнів у групи.
Кожна команда складає веселі загальні запитання, пов'язані з майбутнім.
Наприклад:
l.Will I marry Prince Wiliam?
2.Shall I visit my friends next week?
3.Should I go to the party tomorrow?
Один учень («пророк») дістає з мішечка картки з написаними «Yes», «No»,
«Your future is uncertain» і відповідає на запитання.
Завдання і теми повинні бути максимально прив'язані до оточуючого світу дитини; урок планую як серію різноманітних завдань (бажано чергувати фізичну і розумову діяльність)
1. On the board, from left to right put about 8 or 9 picture cards In this case we are learning "time" so have clocks to read out.
2. Split the class into two teams. One team lines up on the left side of the room, and the other team on the right side of the room.3. The first kid from each team comes to the board, one at the left side and one at the right. They read the words out loud, one at a time,"leaping" along to their opponent's side of the board.
4. When the meet they have to play the Rock, Paper, Scissors game. The losing kid sits down. This kid is replaced by the next member in their team. This member starts from the start of their line. The winning kid continues from where he/she stopped.
5. The teacher says "go!" and they start again, reading the words outloud until they meet.6. If they manage to reach their opponent's side of the board they have won!
This is a really quick, no preparation game - enjoy!
One good game for large classes is to do a "Do you like…?
1. Split the kids into two halves, and give each team a cool name.
2. Three kids from each group are nominated to be the designated runners and stand at the back.
3. Put the picture cards at the front of the class.
4. Wander round the class and say "hello" to a random child ( or point the microphone to them if you have one)
5. This child then asks you "Do you like...?" plus one of the foods at the front.
6. You answer "No, I don't".
7. Wander around getting a few more kids to ask you
8. Eventually you say "Yes, I do!" to one kid's question.
9. The front runner from each group has to rush forward and pick up the matching card. The further they have to run, the more fun!
Це дійсно весело і багато дітей задіяно в цій грі.. І ,що дуже добре-,що навіть слабкі діти можуть сказати " Do you like apples?" or "bananas ", а більш сильнішим дітям можна задати складніші питання.
Card games
1. On one side of the room spread out lots of the picture cards.
2. On the other side of the room the kids form into 4 or 5 groups.
3. The kids line up in parallel lines so the first kid in each group faces the side
of the room where the cards are.
4. The kids' ask you today's question and you say an answer that is on one of the cards.
5. The first kid from each group get to the cards in different styles e.g. hopping,jumping,stomping,star jumps,frog jumps etc.6.The first kid to slap their hand down on the correct card gets a point for their team.
7. These kids return to the back of their group's line.
Drawing Game!
1. Split the class into groups of 5 or 6 people
2. Split the blackboard into columns, one for each group (six is about the maximum). 3. From each group one kid comes and draws a picture on the board. The picture must be of a word that they know in English (e.g. a dog or a house etc.)
The kids drawing, one from each team.....
4. When they've finished the next kid from the group comes and draws something. Repeat round and round until the time is up.
.the next person comes....
5. Give them a time limit of maybe 5 minutes (but change it depending on their mood).
6. Sit them back down.
7. Go through each team's pictures asking them to shout out what each one is in English. Give them a point for each one they get correct.
.......finally a black board full of pretty pictures!
8. The team with the biggest score is the winner!
The Ladders Game
1. Teach them some new words. (or review the previous lessons words)
2) run through the tunnel
2. Have the students make two lines (usually they will have a red and a white team in each class, have one line red and one line white)3. Tell them to turn so that the two lines are facing each other.
, and have to run through the tunnel created by their classmates
5. Assign each pair of students an English word from the target vocab (e.g. apple, pear or firework, festival etc.). For 30 students you will need 15 words.
6. You then read a story.
7. The students listen. If you say their word then they have to....
c) come back to reach their own place.
8. The fastest student gets one point for his or her team!
9. Continue and repeat from step 6.
For more fun (and danger!) try saying several words at once
На будь-якому уроці створюється ситуація успіху для кожного учня, проводиться рефлексія діяльності та поведінки на уроках. Знаю точно, що уроки англійської мови є одними з улюблених у учнів будь-якого віку. Так на уроках в 6 класі на тему «Зовнішність людини» пропонується прослухати розповідь, потім вибрати і вирізати із запропонованих наборів осіб, перук, очей, носів і ротів опис героя і наклеїти на лист. Після цього розфарбувати отримане зображення і описати партнеру.
При вивченні історії Англії неможливо обійтися без знайомства з картою Великобританії. Читаючи текст, учні знайомляться з географічним положенням країни, а потім вони вирізують контури острова, складають його як мозаїку, підписують всі частини країни, розфарбовують їх, і описують географічне положення країни
Або по картинці пропонується групам скласти вірш, використовуючи конструкцію there is / are
На уроці в 6 класі при вивченны теми «Артиклі з географічними назвами» ділю учнів на групи по 4 учні. Потім слово вчителю: «Сьогодні ми вирушаємо в кругосвітню подорож на кораблі, згадаємо, коли використовується означений артикль« The »з назвами країн, міст, морів, океанів, річок і озер англійською мовою.»). Використовую фізичну карту світу, роздаю учням у групах картки з географічними назвами (6 карток кожній групі ) учасники групи повинні вписати артиклі там де потрібно і прикріпити (використовуючи магніт, скотч двосторонній) до карти. Кожному учню в групі роздаю ролі: капітан далекого плавання - готує розповідь про те, до якої країни відноситься та чи інша географічна назва; лоцман - шукає на мапі розташування міст, країн, морів, океанів, річок, озер, прикріплює картки з географічними назвами англійською мовою, озвучує те, що зображено на картці; боцман - контролює, допомагає учасникам своєї групи заповнити пропуски артиклями; матрос - шукає значення слів (географічних назв) в лінгвокраїнознавчому словнику власних назв. Учні, працюючи в групі спільно виконують поставлене завдання. При цьому більше підготовлені учні допомагають слабким. Таким чином вони відпрацьовують граматичне правило, вимовляють географічна назва, складають речення, що описують місце розташування використовуваного назви, до того ж тут простежується і межпредметная зв'язок: англійська мова -географія.
…British Isles
|
…Pacific
|
….London
|
…..Nile
|
….Baikal
|
…USA
|
…Atlantic
|
…Black sea
|
…Ontario
|
…China
|
…Poltava
|
…Thames
|
…Amazon
|
…Mediterranean
Sea
|
…Spain
|
…New York
|
…Indian Ocean
|
…Superior
|
Приклад групової роботи в початковій школі, а саме у 2 класі. На даному етапі роботи закладаються основи оволодіння мовною діяльністю: аудіювання, говоріння, читання. Робота в групах допомагає утягнути всіх учнів в активну діяльність, вчить самостійності.
Роботу в групах організую в різних режимах, при цьому застосовую предметні і тематичні картинки, диски і т. п. Так при закріпленні лексики, освоєнні речових моделей, розвитку навичок діалогічної мови вдало використовую рольову гру «Цікавий смайлик». Ця гра подобається дітям, вони із задоволенням грають роль Смайлика і його співрозмовників.
Ділю клас на групи по4 учні. У кожну з них входять учень-консультант, середні і слабкі учні. На початку роботи всі групи прослуховують діалог - зразок між цікавим і його партнером (між учителем і учнем або двома добре устигаючими учнями). Далі групи працюють самостійно. Роль Смайлика спочатку грає сильний учень, середні учні допомагають слабким учням відповісти на його питання. Я проходжу по класу, допомагаю дітям у випадках, коли вони відчувають труднощі. При цьому уникаю прямої підказки, а звертаю увагу дітей на відповідні моделі мовних зразків. Таблички з моделями розвішані на дошці. Склад груп весь час змінюю, щоб не звикли до постійних співрозмовникам. Це допомагає їм подолати почуття боязкості при мовному спілкуванні з різними партнерами.
У процесі роботи над розвитком навичок діалогічного мовлення, після тренування у вживанні мовних зразків, діти могли скласти такі, наприклад, діалоги:
Smiley: Hello! I am Smiley What is your name?
Pupil: Hi! I am Dashа.
Smiley : How old are you?
Pupil: I am seven.
Smiley : Where are you from?
Pupil : I am from Schorsk.
Smiley: Can you danceі?
Pupil : Yes,I can.
Smiley : Have you a sister?
Pupil : No,I have not.I have a brother.
Smiley : .. so on.
При навчанні читання також використовую групові форми роботи на уроці. Ефективні такі прийоми, як одночасне читання всіх учнів напівголосно в паузах за диктором і разом з ним. Дуже подобається дітям збирати слова з букв з розрізної азбуки. Вивчивши нові слова, при їх закріпленні цей метод дуже ефективний. Учнів ділю на 3-4 команди, вибираємо командира, і вся команда, хто швидше, набирає слова. При цьому слабкий учень відбирає картки, середні учні - називають букви, виступають у ролі консультантів і допомагають слабким учням відібрати картки, сильний учень читає складене слово. Переможець той, хто
виконає швидше завдання і правильно прочитає ці слова. Таке змагання викликає
великий інтерес і це дає гарні результати при вивченні нових слів